Medlemsmöte
Lördag 30 maj 2026

Medlemsmöte - Film och vykortslådor

Sammanfattning av Eskilstuna Vykortsförenings möte på ReTuna Återbruksgalleria den 30 maj 2026

Eskilstuna Vykortsförening genomförde vårsäsongens sista medlemsmöte som samlade 18 medlemmar.

Film producerad av Eskilstuna stadsmuseum
Innan handeln med vykort tog fart visades en digital stadsvandring i centrala Eskilstuna.
Filmen, producerad av Eskilstuna stadsmuseum, visade bilder från slutet av 1800-talet fram till mitten av 1900-talet som i jämförelse med moderna bilder. En "då och nu"-upplevelse.

Information
Medlemmarna fick också information om föreningens utställningar. Vykortsutställningen på stadsbiblioteket har fått fin kritik och varit välbesökt. Utställningen på ABF Eskilstuna pågår ytterligare en vecka.
I mitten av juni visas en ny utställning med Torshällabilder på Ebelingsmuséet.

Vykortslådor, många vykortslådor
Därefter tog vykortshandeln vid och många kort bytte ägare.
Det blev en trevlig stund för alla närvarande medlemmar.
Kaffe med dopp uppskattades också.

Nästa aktivitet - Sommarträff i Mariefred
Nästa aktivitet är Vykortsbörsens träff i Mariefred den 5 juli 2026 i IOGT-lokalen, Långgatan 21, kl. 12.30–16.00. Se vidare information här på hemsidan.

Tack till alla som deltog och bidrog till en trevlig dag. Vi ser fram emot höstens program. Det är under produktion. Men först:

TREVLIG SOMMAR!!!

Vid pennan
Yvonne Karlsson
Ordförande


Foton: Britten Torsek (som tyvärr inte hade möjlighet att närvara vid detta medlemsmöte)..

 
Bild från förra medlemsmötet. Men de närvarande var i stort sett samma. Ett par av dem som syns på bild hade inte möjlighet att närvara. Men de får vara med på bild i alla fall.
(Foto: Britten Torsek)
 
Fika blev den även denna gång!
(Foto: Britten Torsek)
 
Kortlådor i fokus. Någon kanske tar en fika också!
(Foto: Britten Torsek)
 
 
 
Välkomna till medlemsmöten.
Kolla under fliken Aktiviteter - där finns medlemsprogrammet.
 
 
-